دسته‌بندی نشده

آموزش تری دی مکس برای ساخت Mclaren MP412-C

برای کسانی که مایل به ورود به دنیای جدید طراحی و توسعه هستند فیلم آموزش تری دی مکس مفید است. آموزش تری دی مکس محدود به یک شخص یا گروه خاص نیست ، اما بیشتر افرادی که آرزوی آموزش تری دی مکس را دارند گروه های زیر هستند:
آموزش تری دی مکس برای معماران ، طراحان داخلی و مهندسان
آموزش تری دی مکس برای سازندگان بازی.
آموزش تری دی مکس برای هنرمندان و انیماتورهای تولید کننده محتوای فیلم .

هنگامی که این درس را آماده می کنم ، روند کار خود را برای ساخت یک مدل کامل از McLaren MP412-C به اشتراک می گذارم. امیدوارم این امر به پیشرفت و لذت بردن از مطالعه کمک کند!

مرحله 01: منابع
من ابتدا این مدل را برای آموزش مدلهای روی سطح سخت ایجاد کردم. پس از فارغ التحصیلی از مدل ، می خواستم یک محیط استودیویی ارائه دهم ، بنابراین به دنبال عکس های مرجع از ماشین و همچنین عکس های مرجع سه بعدی شدم. من همچنین به عکس برخی از ماشین ها نگاه کردم و با هنرمندی مصاحبه کردم که در سال 2015 برنده چالش طراحی اتومبیل Hum3D شد و برای آخرین ایده کار بعدی من بسیار مهم بود.

 

مرحله 02: مدل سازی دستگاه
3ds Max من یک مدل ماشین Polly ساختم ، یک لحظه صبر کنید! در اینجا منابع برنامه را قرار داده و فرآیند مدل سازی را شروع کردم.

من ستون فقرات را از صفحه تقسیم ایجاد کردم ، سپس توپولوژی را مانند یک زنبور عسل در یک ابزار مدل سازی چند ضلعی به شش ضلعی تغییر داد> یک توپولوژی ایجاد کنید.

سپس ستون فقرات را از پشت کشیدم و از اشیا پیچیده استفاده کردم> اشکال را ادغام کردم تا چند ضلعی صفحه را برش دهم.

با استفاده از مدل بریده شده من چند ضلعی های شش ضلعی را انتخاب کردم ، ورودی را اعمال کردم و آنچه را نمی خواستم حذف کردم. سپس از برخی درج ها ، پوشش (برای گرفتن حجم) ، ویرایش پلی (برای انتخاب لبه ها) ، Quad Chamfer (برای دور لبه های گوشه) و FFD (برای تنظیم) استفاده کردم.

برای ساخت شیشه ، من به راحتی لبه های داخلی مدل را انتخاب کردم و از Create Shape from Selection استفاده کردم ، سپس از Extrude برای ایجاد شکل و مطابقت با بقیه جزئیات استفاده کردم.

من قطعات داخلی (صندلی ها ، پنل ، فرمان ، موتور و …) را طراحی كردم و این مدل ها واقعاً جزئیات لازم را نداشتند ، زیرا من قصد ندارم تورهای داخلی انجام دهم. برای اتمام مدل سازی ، تمام قطعات چرخ ، لاستیک و … را آماده کردم.

مرحله 03: روشنایی
با هر آنچه که طراحی شده بود ، می توانستم به این فکر کنم که چگونه می خواهم صحنه را روشن کنم. این بخش بسیار مهمی از فرآیند است. من باید حال و هوای صحنه را تعیین می کردم ، بنابراین مدام آن را بسیار سینمایی می کردم. من از فیلم ها و بازی های بتمن محیط هایی را انتخاب کردم تا به عنوان مرجع استفاده کنم. من می خواستم شخصیت شخصیت داشته باشد و فقط محصولی نباشد.

من از یک لامپ کلید ، یک نور پس زمینه ، یک پرکننده نور ، هر کدام با یک نقشه V-Ray Softlight استفاده کردم. من یک چراغ روی چرخ ها و دو چراغ دیگر روی سطح پانل سمت داشتم تا جلوه ای گرم و خنک بدهم. برای وسیله نقلیه و مشخصات منعکس کننده ، من چند چراغ اضافه کردم و گزینه Diffuse را در V-Ray خاموش کردم و آن را قرار دادم تا به دوربین بازتاب شود. همچنین چراغ ها را به چراغ های جلو و چراغ های ترمز اضافه کردم.

مرحله 04: سایه ها
من از رنگ ماشین اشعه V برای سایه زدن ماشین استفاده کردم. من تمام تلاشم را کردم تا به ابعاد لکه های رنگ و پوسته های رنگ توجه کنم و آزمایشات زیادی انجام دادم تا نتیجه درست را پیدا کنم. من انعکاس پایه و درخشش پایه را کاهش دادم تا ظاهری از رنگ غیر فلزی را بدست آورم. من همچنین برخی از نقشه های خاک را اضافه کردم تا واقع بینانه تر به آن نگاه کنم.

 

من برای دستیابی به دو نوع براقیت از مواد مخلوط اشعه V استفاده کردم زیرا در بیشتر موارد با تغییر زاویه دوربین (عمود / موازی) براق تغییر می کند. هرچه دوربین به جسم نزدیکتر باشد ، در این حالت کف ، براق تر بازتاب می یابد. در مواد BASE درخشش منعکس شده 0.72 و در مواد COAT01 درخشش منعکس شده 0.9 است. من نقشه های علامت گذاری لاستیک و برخی نقشه های خاک را اضافه کردم تا تصور کنم کف استفاده می شود.

مرحله 05: پردازش و پس از تولید را تنظیم کنید
تعریف پردازش پیچیده ای نیست ، اما من مجبور شدم به دلیل نقشه های تایر ، کمی بیشتر از تعریف جابجایی استفاده کنم. من طول لبه را به 2 کاهش دادم و حداکثر تقسیم را به 512 افزایش دادم. نمایشگر نهایی من 4500 پیکسل X 3000 پیکسل است ، بنابراین انتقال مدت زمان زیادی طول کشید (کم و بیش حدود 8 ساعت و بقیه 6 ساعت بودند).

 

چیزی داشته باشید که می خواهم با شما به اشتراک بگذارم ، این مربوط به اثر خیره کننده چراغ های ترمز است. برای ایجاد این اثر ، ترجیح دادم چراغ های ترمز را جدا کرده و دست و پاچه ای به همان اندازه پاداش نهایی خود بسازم. من جلوه Bloom و Glare V-Ray Frame Buffer را روشن کردم و در Glare از نقشه برای راه راه استفاده کردم. سپس این پردازش را با حالت Merge در فتوشاپ اعمال کردم.

تنظیمات جلوه لنز
و با این کار من تمام کردم من چیزهای زیادی یاد گرفته ام که روی این قطعه کار می کنند و توصیه من به شما این است که هرگز تسلیم نشوید و در معرض انتقاد سازنده باشید. امیدوارم که کار من برای شما مفید واقع شده باشد ، لطفا در صورت داشتن هر گونه سوال با من ایمیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا