دسته‌بندی نشده

تئوری رنگ در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ جذاب است و نقش اصلی را در ایجاد یک انجمن تجاری ایفا می کند ، خواه شما یک طراح لوگو مبتنی بر لوگو باشید یا یک علامت نگارشی. در اینجا 3 نکته در آموزش طراحی لوگو  برای کمک به شما در استفاده از تئوری رنگ در کار خود آورده شده است.  https://maktabtv.com/Courses/logo-design/

01. چرخ رنگ را بفهمید
در آموزش طراحی لوگو اساس تئوری رنگ ، چرخ رنگ است ، ابزاری اساسی برای ترکیب رنگها به روشهای مختلفی که در ابتدا توسط سر آیزاک نیوتن در سال 1666 ترسیم شده است. رایج ترین نسخه شامل 12 رنگ بر اساس مدل رنگی “RYB” است.
در آموزش طراحی لوگو ، رنگ های اصلی قرمز ، زرد و آبی هستند که سه رنگ ثانویه (سبز ، نارنجی و بنفش) از ترکیب دو رنگ اصلی تشکیل شده اند. سرانجام ، شش رنگ سوم با ترکیب رنگ های اصلی و ثانویه ایجاد می شود.
شش روش اصلی برای ایجاد هارمونی رنگ دلپذیر با استفاده از چرخ رنگ وجود دارد. روی چرخ رنگهای مکمل روبروی یکدیگر (مانند قرمز و سبز ، به عنوان مثال Heineken ، یا آبی و زرد ، به عنوان مثال. IKEA ، که کمی از طراحی لوگو خود را در سال 2019 انجام داد) ؛ رنگ های آنالوگ کنار فرمان روی فرمان نشسته اند. و رنگ های مثلثی شامل سه رنگ است که به طور مساوی در اطراف چرخ قرار دارند.
برنامه های دیگر آموزش طراحی لوگو شامل تقسیم مکمل (استفاده از دو رنگ مجاور برای تکمیل رنگ اصلی اصلی) است. مستطیل ، یک طرح چهار رنگ بر اساس دو جفت مکمل. و سرانجام مربع ، چهار رنگ دیگر که برخلاف مستطیل ها ، رنگ ها به طور مساوی از هم فاصله دارند.

02. با دقت طرح های رنگی را مدیریت کنید
در آموزش طراحی لوگو بسیاری از هارمونی های رنگی فوق برای موفقیت در طراحی لوگو نیاز به مدیریت دقیق دارند و اغلب از رنگها به میزان مساوی استفاده نمی کنند.

همینطور در آموزش طراحی لوگو اشاره میکنیم که رنگ های مکمل اگر بیش از حد استفاده شوند ، ممکن است بسیار شدید باشند ، به عنوان مثال ، وقتی برنامه های آنالوگ با مشکل مخالف روبرو هستند: آنها ظریف و چشم نواز هستند ، اما فاقد کنتراست هستند – و شما باید یک رنگ غالب را انتخاب کنید ، و دیگران را به عنوان لهجه و پشتیبانی استفاده کنید. فقط رنگها
برنامه های Triad بسیار پر جنب و جوش تر هستند ، اما یک بار دیگر یک رنگ غالب را از بین این سه انتخاب کردند. برای مبتدیان ، معمولاً امن ترین گزینه برای انتخاب برنامه تقسیم مکمل است زیرا تعادل و هماهنگی طبیعی خوبی وجود دارد.
نقشه های مستطیل و مربع با توجه به رنگ اضافی برای بازی ، کاملاً متنوع هستند ، اما باید همیشه غالب باشند – و باید به تعادل بین رنگ های گرم و سرد توجه ویژه ای داشته باشید.

03. برای کنترل روحیه از رنگ استفاده کنید
آموزش طراحی لوگو انتخاب پالت رنگ شما می تواند باعث ایجاد یا شکستن یک طرح لوگو شود ، از جمله به دلایل زیبایی شناسی ساده ، بلکه همچنین به دلیل ارتباط روانشناختی رنگها – که ما به عنوان بخشی از تئوری باهاوس در صفحه قبلی به طور خلاصه در مورد آنها صحبت کردیم.

آموزش طراحی لوگو در یک سطح ساده ، رنگ های طرف گرم طیف – مانند قرمز و زرد – پررنگ ، نشاط آور و پرانرژی هستند ، در حالی که رنگ های خنک ، آبی و سبز آنها آرامش را منتقل می کنند و احساس رزرو بیشتری می کنند.

این مسئله به ویژه در مورد مارکینگ بسیار مهم است: از نظر احساسی ، از نظر احساسی که مصرف کنندگان وقتی به آن نگاه می کنند ؛ بلکه از نظر برجسته بودن در سطح عملی نیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا