دسته‌بندی نشده

دسترسی و گنجاندن در آموزش فیگما

در این بخش از مطالب آموزش فیگما قصد داریم تا به بررسی مفاهیم دسترسی و گنجاندن در طراحی و کار با نرم افزار فیگما بپردازیم تا یاد بگیریم که چگونه می توان به کمک آموزش فیگما طراحی رابط کاربری را بهتر انجام داد و بیشترین استفاده را از نرم افزار فیگما داشت که این ها در گرو استفاده ی صحیح از آموزش فیگما و افزایش مهارت طراحی با این نرم افزار است. طراحی فرآیند و روندی است که بسیار باید به آن توجه شود و نکات و جنبه های مختلف آن در نظر گرفته شود.

بخش مهمی از فرآیند طراحی با فیگما که در دوره های آموزش فیگما گفته می شود این است که اطمینان حاصل شود ما برای افراد بیشتری برنامه ریزی می کنیم تا فقط برای خود ما. این کار با کشف اینکه چه کسی ممکن است با استفاده از برنامه یا برنامه شما چالش هایی داشته باشد شروع می شود و تا زمانی که بدانید چگونه برنامه خود را به مردم تحویل می دهید ادامه خواهد داشت.

اگر قصد ندارید تا آنجا که ممکن است طراحی کنید ، وقت آن است که دوباره به آموزش فیگما (Figma) فکر کنید. این به طور خودکار و به طور پیش فرض اتفاق نمی افتد ، ممکن است به نظر برسد بر اساس جهان بینی و سوگیری است. حتما قدم بردارید و به خود یادآوری کنید که ما در حال برنامه ریزی برای مردم هستیم.

طبق آماری در یکی از مقالات آموزش فیگما ، در سال 2018 ، سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که بیش از یک میلیارد نفر (15٪ از جمعیت جهان) از نوعی ناتوانی رنج می برند. این شش برابر بالقوه است که می توانید و باید به آن برسید.

شمول ، طراحی خدمات یا محصولی است که برای استفاده هرچه بیشتر افراد یا گروه ها در حالی که به تأمین نیازهای افراد محروم کمک می کند ، در دسترس خواهد بود. در نتیجه ، طراحی کلی پس از آموزش فیگما اغلب تجربه محصول را برای همه مشتریان شما افزایش می دهد.

همیشه نمی توان با کمک آموزش فیگما یک محصول واحد را متناسب با نیازها یا اهداف جهان با نرم افزار فیگما طراحی کرد و مناسب دانست. دقیقاً مانند اینکه شما برنامه ای را اجرا نمی کنید که فقط با یک گزینه زبان به تمام دنیا خدمت کند.

در عوض ، در ابتدای آموزش فیگما همیشه گفته می شود که قبل از طراحی رابط کاربری، یک گروه مشتری هدف تعیین کنید ، و در نظر بگیرید که مجموعه ای از محصولات یا نسخه های مشتق شده محصول اصلی خود را برای خدمات بهتر به جمعیت بزرگ تهیه کنید. ایجاد راه حل های متنوع برای مشکلات ممکن است مانع دسترسی به بیشترین تعداد مشتری را کاهش دهد. این یک تعادل بین خدمات موفقیت آمیز به مشتریان و تلاش برای کمک به همه مردم است. تلاش خود را بر روی حل مسئله برای بیشتر افراد متمرکز کنید.

همه مخاطبان از طراحی کلی و آموزش فیگما لذت می برند. اگر برای تبلیغات یک شرکت ، محصول یا خدمات ، مواد بازاریابی ایجاد کنید ، خواندن و درک آسان آنها به همه بینندگان شما کمک می کند. اما مهمتر از همه ، طراحی کلی به افراد دارای معلولیت و بزرگسالان کمک می کند.

در آموزش فیگما Figma یاد می گیرید که هر تصمیم طراحی پتانسیل شامل یا رد مشتری را دارد. برنامه ریزی کلی بر مشارکت در درک طیف وسیعی از مشتریان برای کسب اطلاعات در مورد این تصمیمات ، از جمله درگیری هرچه بیشتر افراد ، تأکید دارد. تنوع کاربران توانایی ها ، نیازها و آرزوهای مختلف را در بر می گیرد.

نکته ی مهم در آموزش Figma برای طراحی UX این است که شما یک مسافرت مشتری کاملاً طراحی شده داشته باشید تا با پیشرفت محصول شما مشتری هیچ مانعی نداشته باشد. شما می خواهید موانع واقعی و خیالی را برطرف کرده و آنها را برای مشتریان خود برطرف کنید.

برای مطالعه بیشتر و یادگیری فیگما می توانید آموزش نرم افزار فیگما (Figma) را در دوره های مختلف آموزش فیگما و طراحی با فیگما بیابید.

در هر تصمیم طراحی با فیگما که می گیرید ، امکان گنجاندن یا کنار گذاشتن مشتریان وجود دارد. درک تنوع مشتریان پس از آموزش فیگما می تواند این تصمیمات را آگاه سازد و به شما امکان می دهد تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری را مخاطب قرار دهید. تنوع می تواند شامل تفاوت در نیازها ، توانایی ها و خواسته های مشتریان شما باشد.

شمول فقط فراتر از مشتریان شما است. همچنین برای محیط کار شما ضروری است. Project Ince پیشنهاداتی را برای شروع پرداختن به مشكلات محل كار ارائه می دهد.

همانطور که پس از آموزش Figma برای طراحی UX شروع به تعریف گروه های مشتریان و همکاران در روش های ورود خود می کنید ، مفهوم برش باید در نظر گرفته شود. کاتینگ شرح می دهد که چگونه نهادهای ظالمانه مانند نژادپرستی ، تبعیض جنسی ، ظرفیت ، ترنس هراسی ، همجنسگرایی ، بیگانه ستیزی ، کلاسیک و غیره بهم آمیخته اند و نمی توان آنها را مستقل از یکدیگر در نظر گرفت یا مطالعه کرد.

خب حالا در این بخش از آموزش کار با فیگما به مبحث دسترسی می پردازیم.
قابلیت دسترسی به محدوده ای است که محصول شما وسیع ترین طیف وسیعی از افراد را دربرمی گیرد و از آنها استفاده می کند. ما این را در فضاهای فیزیکی خود مشاهده می کنیم ، با استفاده از رمپ برای شخصی که دارای تحرک موقت یا دائمی است و می تواند به جای پله از آن استفاده کند. و در حالی که از شخصی که برای دسترسی به ساختمان به یک رمپ نیاز دارد استفاده می کنید ، شخصی که ممکن است از پله ها بالا برود نیز می تواند از یک سطح شیب دار استفاده کند و لذت ببرد.

مهم نیست که در مورد مشتریان و توانایی های آنها فرض کنید. همه افراد معلول خود را معلول نمی دانند یا خود را معلول نمی دانند. غالباً افراد مسن که دارای ناتوانی های مرتبط با پیری هستند ، فکر نمی کنند کادر با عنوان “معلولیت” را در یک فرم یا نظرسنجی علامت بزنند.

وقتی در آموزش کار با فیگما در مورد دسترسی و معلولیت صحبت می کنید ، اشکالی ندارد که از کدام زبان و اصطلاحات استفاده کنید. با مشورت با افراد معلول از کسی سال کنید. این فراتر از اجرای صحیح واژگان و لحن شماست ، فرصتی را برای شما فراهم می کند تا بازخورد بخواهید و حتی مخاطب خود را بسازید.

در انتهای آموزش کار با فیگما باید بگویم مجموعه ابزار جامع طراحی مایکروسافت نشان می دهد که چگونه همه ما می توانیم از تمرکز یک طراح بر قابلیت دسترسی بهره مند شویم. در اینجا یک جدول عالی از انواع مختلف معلولیت های موقت و دائمی آورده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا